خدمات سئو خارجی
به تمام تکنیکهایی که خارج از سایت خودمان، برای بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام میدهیم، سئو خارجی یا Off Page Seo سایت گفته میشود.یعنی مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که در خارج از چارچوب سایت ما انجام می شود تا در نتایج موتورهای جستجوی اینترنت، مانند گوگل، رتبهبندی بهتری داشته باشد. این عوامل خارجی شامل فعالیتها و بهبود عواملی است که بر روی وبسایت شما انجام نشدهاند و به خارج از وبسایت شما مرتبط هستند. به عبارت دیگر، سئو اف پیج به بهبود قوانین و روشهای دیگر وبسایتها، برای افزایش رتبهبندی وبسایت شما در نتایج جستجو اینترنت کمک میکند.
میتوانم با یک مثال ساده به شما توضیح دهم. فرض کنید که شما یک وبسایت مربوط به فروش لوازم ورزشی دارید و میخواهید رتبهبندی وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بهبود بخشید. در اینجا چند مثال از فعالیتهای سئو اف پیج را میتوانیم بررسی کنیم:
ساختن لینکهای ورودی (Backlinks): شما میتوانید با برقراری ارتباط با وبسایتهای معتبر و مرتبط با حوزه ورزشی، درخواست لینکهای ورودی به وبسایت خود را داشته باشید. این لینکها میتوانند از وبلاگها، سایتهای اخباری، وبسایتهای ورزشی و سایر وبسایتهای معتبر به شما ارجاع دهند. این فعالیت میتواند به افزایش قدرت و اعتبار وبسایت شما در گوگل کمک کند.
ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند: ایجاد محتوای مرتبط، جذاب و ارزشمند در وبسایت خود، میتواند باعث افزایش انتشار وبسایت شما شود. این محتوا میتواند شامل مقالات، ویدئوها، نمودارها و اطلاعات دیگری باشد که جذابیت و ارزش برای کاربران داشته باشد. با انتشار محتوای با کیفیت، میتوانید بیشترین انتشار و اشتراکگذاری را به دست آورید و برای جذب لینکهای ورودی به وبسایت خود نیز مؤثر باشید.
- حضور در شبکههای اجتماعی و جوامع آنلاین: فعالیت در شبکههای اجتماعی مرتبط با حوزه ورزشی و شرکت در جوامع آنلاین
مزایای سئو خارجی چیست؟
مدیریت و اجرای سئو خارجی از روشهای مختلفی بهره گرفته میشود. با افزایش اعتبار و بالا رفتن رتبه وبسایت، ماشین هوشمند جستجوی گوگل به این باور میرسد که وبسایت با تولید محتوای با کیفیت، مطالب مفیدی را منتشر میکند و قابل اطمینان است. این اعتبار سبب خواهد شد تا سایت بارها و بارها در بین گزینههای معرفی شده در فهرست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. تولید محتوای سئو شده سبب میشود تا کاربران بیشتری به وبسایت مراجعه کنند و فروش کالاها و خدمات افزایش یابد. این روند همانند دنبالهای پایانناپذیر از وقایع است که با هزینه تولید محتوای سئو شده و سفارش تولید محتوا برای وبسایت را مقرون به صرفه میکند. افزایش یازدیدکننده سبب میشود تا وبسایت در مکانهای مختلف و به روشهای گوناگون معرفی و با تأیید صحت آن بر رتبه وبسایت افزوده شود. از سوی دیگر، تولید محتوای سئو شده و مشاهده شدن مکرر وبسایت، باعث تقویت رتبه وبسایت و جلب هرچه بیشتر اعتماد کاربران میشود.
گوگل به تازگی مفهومی به نام امین بودن را معرفی کرده است. این مفهوم به استقرار رابطهای مبتنی بر اعتماد و استمرار رابطه شکلگرفته فیمابین وبسایت و کاربران آن، اشاره دارد. این اعتماد کاربران به وبسایت و امین بودن وبسایت نسبت به اعتماد کاربران خود، نقش مهمی را در تعیین رتبه وبسایت ایفا میکند و رابطه مستقیمی با سئو خارجی دارد.
به عبارت سادهتر، گوگل میخواهد وبسایتهایی را در فهرست نتایج جستجوهای خود نمایش دهد که مهارت و توانمندی آن در تولید محتوای با کیفیت و نیز انتشار محتوای سئو شده، توسط تعداد مراجعان و تأیید سایر وبسایتها به اثبات رسیده باشد. به عنوان مثال، اگر میخواهید به عنوان یک متخصص در مورد یک موضوع شناخته شوید، تولید محتوای با کیفیت و اعلام این ادعا از سوی خود شما کافی نیست بلکه سایر وبسایتهای مرتبط با حیطه تخصصی شما، باید با انجام خدمات تولید محتوا و انتشار محتوای سئو شده، مطابق با ادعای شما، موافق باشند. چنین موافقتی از طریق لینکهایی که به وبسایت شما ارجاع داده میشوند، نشان داده شده و مورد ارزیابی قرار میگیرند.
چرا باید از سئو خارجی استفاده کنیم وبه آن نیازداریم؟
سئو خارجی مکمل سئو داخلی سایت بوده و این دو دست در دست هم میتوانند سرنوشت وب سایت شما و میزان بازدهی آن را تضمین نمایند.
بدون سئوی خارجی برای رقابت در صفحه نتایج جستجو به مشکل خواهید خورد.
به سئوی خارجی به چشم راهی برای ساخت اعتبار سایت خود فکر کنید. بدون آن نمیتوانید در این رقابت جایی داشته باشید. معمولاً محتواها در وب
سایتهایی با اعتبار بالاتر جایگاه بهتری در صفحه نتایج جستجو نسبت به سایرسایتها دارد.
به طور کلی لینکها هستند که به گوگل این سیگنال را میدهند که وب سایت شما توسط سایتهای دیگر نیز توصیه شده است. لینک یکی از سه فاکتور مهم
رنکینگ گوگل است و در نظر نگرفتن آن در استراتژی سئو، هزینه جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.اما اگر تمام تمرکز را هم روی لینکسازی بگذارید خطا کردهاید.تکنیکهای سئو خارجی دیگری هم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. ممکن است به اندازه لینک موثر نباشند اما اعتبار برند شما را میسازند.
7 تکنیک عالی سئو خارجی سایت برای رشد
با انجام این تکتینک های سئو خارجی شما میتوانید به بهبود رتبه سایت خود در گوگل کمک کنید:
سایت های شبکه های اجتماعی
امروزه دیگر شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه افراد تبدیل شده اند. اکثر مردم حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند. چهار شبکه اجتماعی که بیشترین تاثیر را در سئوی خارجی دارند عبارتند از فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس. هر ورودی که از شبکه های اجتماعی داشته باشید در گوگل امتیاز بالایی دارد.
تولید محتوا
تولید محتوا بر اساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. با تولید محتوای ناب و جدید می توانید بهانه ای برای بازگرداندن کاربران خود به سایت ایجاد کنید. از آنجایی که سایت شما به روز می شود، موتورهای جستجو دائماً سایت را بررسی می کنند. به خاطر داشته باشید که هر چه محتوا جدیدتر باشد، رتبه و اعتبار شما در گوگل بالاتر می رود.
بازاریابی محتوا
یکی از تکنیک های سئو خارجی بازاریابی محتوا است. بهترین راه برای انجام بازاریابی محتوا این است که نظر خود را با لینک اصلی سایت در وبلاگ سایر سایت ها بنویسید. این لینک توسط موتورهای جستجو خزیده می شود و می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد.
ثبت نام در موتورهای جستجو
موتورهای جستجو همچنان سایت شما را می خزند، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا سایت شما را پیدا کنند. اگر می خواهید سایت شما به سرعت توسط موتورهای جستجو ایندکس شود، بهتر است این کار را به صورت دستی انجام دهید. لیست کردن در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی است نه سئو داخلی.
نشانک گذاری کنید
این یکی از بهترین تکنیک های سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت است. برای این کار، فقط آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های مورد علاقه مانند reddit و غیره قرار دهید. موتورهای جستجو علاقه زیادی به این نوع سایت ها دارند و به هر لینک و مقاله ای که در داخل این سایت ها قرار می گیرد امتیاز خاصی را اختصاص می دهند.
لینک طعمه
طعمه گذاری لینک راه دیگری برای بهبود رتبه سایت در سئوی خارجی است. فرض کنید باید محتوای سایت های دیگر را در محتوای خود قرار دهید. وقتی گوگل محتوای کپی شده را می بیند، بلافاصله آن را جریمه می کند. به منظور رعایت کپی رایت، ترجیحا منبع اصلی را به عنوان لینک معرفی کنید. وقتی منبع اصلی را معرفی می کنید، محبوبیت سایت شما را در بین سایرین افزایش می دهد.
بازاریابی ویدئویی
همانطور که می دانید در بازاریابی اینترنتی تاثیر فیلم و عکس بسیار فراتر از متن است. سایت هایی وجود دارند که می توانید ویدیوهای مرتبط با کسب و کار خود را در آنها قرار دهید، مانند آپارات و یوتیوب. همچنین می توانید لینک صفحه ویدیوی خود را در آنجا قرار دهید.
هزینه سئو خارجی
اینکه بخوایم هزینه ای رو برای هزینه ی انجام آف پیج سئو یک سایت تعیین کنیم کار سختی هست. در واقع این هزینه بستگی به خیلی عوامل دارد و انجام هریک از فاکتور ها در پروسه سئو آف پیج تاثیر مستقیم روی هزینه آن دارد. هزینه انجام Off-page SEO معمولاً براساس تعداد و کیفیت لینکهای ورودی به سایت شما، انواع فعالیتهای اجتماعی و آنلاین، استراتژیهای بازاریابی دیجیتال و شرایط بازار و صنعت مرتبط با سایت شما متفاوت است.
به طور کلی، هزینه انجام Off-page SEO به تعداد و کیفیت فعالیتهایی که برای بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو انجام میشود، بستگی دارد. برخی از متدهای Off-page SEO شامل موارد زیر میشوند:
- بررسی و تحلیل رقبا و بازار: برای انجام Off-page SEO، باید رقبا و شرایط بازار را بررسی کنید تا استراتژی مناسبی برای بهبود رتبهبندی سایت خود انتخاب کنید.
- ساخت و مدیریت پروفایلهای اجتماعی: شرکت در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین، ایجاد و مدیریت پروفایلهای اجتماعی با محتوای مناسب و بروز را شامل میشود.
- ایجاد و مدیریت بلاگ: ایجاد و به روزرسانی بلاگ با محتوای با کیفیت و ارزش افزوده، میتواند به بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.
- استفاده از مدیریت دامنه و مدیریت پیوندها: استراتژیهایی مانند جستجوی پیوندهای با کیفیت، ایجاد و مدیریت